نقش امداد خودرو امداد جاده برای خدمات رسانی برای خودرو شهروندان چیست ؟
با سلام خدمت شهروندان عزیزم” ممنونیم که امداد خودرو امداد جاده رو انتخاب کردین برای این که امداد رسانی به خودروتون که دچار نقص فنی شده و نیاز به امداد گرات امداد جاده داره
امداد خودرو امداد جاده در تمام طول شبانه روز در خدمت شما شهروندان ایرانی در سراسر ایران می باشد
امداد خودرو امداد جاده حالا می خواد درباره این که امداد خودرو چه نقشی در سراسر کشور عزیزمون ایران داره براتون بگه ممنون میشم از تجربیات این چند ساله امداد جاده رو بخونید
امداد خودرو چیست :
خیلی از شهروندان این سوال براشون پیش امده که امداد خودرو چیست یا یعنی چی ؟
هرگاه به هر دلیلی خودروی شما دچار نقص فنی شد یعنی این که خودروی شما احتیاج به امداد یا تعمیر داره که امدادگران خودرو به کمک خودروتون میان تا این نقص خودروی شما که قابل حرکت و غیر قابل حرکت هست رو برطرف کنن
به طور کلی امداد خودرو شامل چه چیزایی میشه :
امداد خودرو شامل :
امدادگر :امداد گر ثابت و امداد گر سیار
خودروبر :خودروبر نیسان و خودروبر کفی
برق خودرو امداد خودرو امداد جاده شامل =>>> باتری سازی یا باطری سازی ↓
برق خودرو چیست؟مجموعه ای از سیستم های الکتریکی و الکترونیکی که انرژی مورد نیاز خودرو را تامین می کنند، اساس سیم کشی خودرو را تشکیل می دهند. در این مجموعه قطعات زیادی وجود دارد که هر کدام وظیفه خاصی دارند. کارکرد دقیق همه این سیستم ها در مجموع موجب می شود تا انرژی ذخیره شده شیمیایی به صورت انرژی الکتریکی به دیگر قطعات برسد. هرگونه عیب و ایراد در این مجموعه موجب از دست رفتن عملکرد قطعات فنی خودرو می شود. در بسیاری از اتوموبیل های امروزی می توان رد پای سیم کشی برق خودرو را دید. کاربرد برق خودرو چیست؟سیستم برقی اتوموبیل مدیریت طیف وسیعی از قطعات را بر عهده دارد. برای مثال روشن کردن لامپ چراغ خودرو بستگی به سالم بودن سیستم برقی ماشین دارد. همه چراغ ها از جمله چراغ راهنما در این مجموعه قرار دارند. بالا و پایین بردن شیشه های اتوموبیل، عملکرد سوئیچ و استارت زدن، کارکرد بخاری خودرو و کولر ماشین، عملکرد سیستم دزدگیر، سیستم های صوتی و ….. همگی توسط سیستم برق رسانی خودرو انجام می شود. تعمیرکار سیار وسایل نقلیه
سیستم برق خودرو دارای چه قسمت هایی است؟یک مجموعه بزرگ در سیستم برق رسانی اتوموبیل با هماهنگی کار می کنند تا بتوانیم ماشین را روشن کرده و از امکانات آن استفاده کنیم. به طور ساده سیستم برق را می توان به ۵ بخش مختلف تقسیم کرد:
تولید کننده برق اتومبیلخودروهای قدیمی دارای سیستم های برقی ساده تری بودنددر این اتوموبیل ها دینام تنها تولید کننده برق خودرو به حساب می آمد. در خودروهای جدید آلترناتور وظیفه تولید برق را بر عهده دارد. آلترناتور نیروی مکانیکی را از موتور گرفته و به برق با آمپر بالاتر تبدیل می کند. برق تولید شده در ذخیره کننده باتری خودرو جای می گیرد تا در مواقع مورد نیاز استفاده شود. به طور خلاصه آلترناتور همانند ژنراتور در موتور برق عمل می کند و موجب شارژ باتری در هنگام روشن بودن ماشین می شود. به همین سادگی باتری شارژ شده و نیروی مورد نیاز سیستم برقی اتومبیل را تامین می کند. ذخیره کننده برق ( باتری اتومبیل)همانطور که اشاره شد باتری اتوموبیل به هنگام روشن بودن خودرو، انرژی مورد نیاز را در خود ذخیره می کند. باتری در واقع نوعی مخزن ذخیره کننده نیروی برق است که در دیگر سیستم های برقی هم حتما نمونه هایی از آ موجود است. انرژی ذخیره شده در باتری برای همه قسمت های برقی خودرو استفاده می شود. همه بارتی ها دارای قطب مثبت و منفی هستند. در اتومبیل همیشه قطب منفی به بدنه خودو نصب می شود و قطب مثبت به مصرف کننده ها می رسد. به این ترتیب حتی در موقعی که ماشین خاموش است نیز شیشه های بلابر برقی، فلاشر خودرو و چراغ های جلو و عقب، قفل درب اتوموبیل و دیگر قسمت ها به درستی کار می کنند. تعمیرات تخصصی دیاگ خودرو
توزیع کننده برق خودروسیم کشی خودرو وظیفه توزیع برق باتری به مصرف کننده ها را بر عهده دارد. کوچکترین ایراد در سیم ها عملکرد برق رسانی را دچار مشکل می کند. تعداد زیادی از مصرف کننده ها در خودرو از طریق همین سیم ها، انرژی لازم را دریافت می کنند. سیم کشی خودرو داخل لوله های پلاستیکی قرار گرفته تا در مسیر آسیب نبیند. از طرفی این لوله های پلاستیک نظم بیشتری به سیم های پراکنده می دهند. سیم های برق به صورت دسته بندی شده از ذخیره کننده به سمت مصرف کننده ها کشیده شده اند. کنترل کننده برق خودروسیستم های برقی و سیم کشی ها توسط دکمه ها و کلیدها، کنترل می شوند. به این ترتیب هر زمان که لازم باشد می توان از آن استفاده کرد. در حالت معمول همه مصرف کننده های ماشین کار نمی کنند و نیاز به نیروی برق ندارند. برای مثال سیستم بالابر شیشه اتوموبیل از مواردی است که در مواقع خاص استفاده می شود. در مورد روشن روشن چراغ خودرو نیز راننده تصمیم می گیرد و به طور معمول همیشه چراغ های ماشین، روشن نیست. همچنین میزان استفاده از این قطعات و ظرفیت استفاده نیز توسط کنترل کننده های برق مدیریت می شوند. این مورد را در سیستم های گرمایشی و سرمایشی اتوموبیل می توانید مشاهده کنید. مصرف کننده های برق خودرودر مورد مصرف کننده ها قبلا توضیح داده شد چراغ ها، فن بخاری و کولر، استارت و سوئیچ و …. را به خوبی می شناسید. این قسمت ها برق ذخیره شده در باتری را مصرف می کنند. در صورت خراب شدن هر کدام از این قسمت ها با سرویس تعمیر خودرو سیار هوم سرویز تماس بگیرید. خدمات امداد خودرو در همه روزهای سال فعال است. تعمیر کامپیوتر خودرو
خدمات باتری سازیوقتی ماشین روشن نمی شود امکان خالی بودن باتری وجود دارد. خرابی شیشه های بالابر، روشن نشدن جراغ های خودرو، اشکال در سیستم های گرمایشی و سرمایشی ماشین همگی نشان می دهد که سیستم برق رسانی اتومبیل دچار مشکل شده است. برای تعمیر وسایل نقلیه در محل با ما تماس بگیرید. خدمات تعمیر خودرو در قالب امداد خودرو هوم سرویز در همه محله های تهران ارائه می شود. ثبت سفارش از طریق اپلیکیشن هوم سرویز کاملا رایگان است. با نصب اپ هوم سرویز می توانید از خدمات عیب یابی و تعمیر خودرو استفاده کنید. ابتدا برند خودرو را مشخص کنید بعد مشکل ایجاد شده را ثبت کنید تا بلافاصله هماهنگی برای اعزام مکانیک همراه به محل انجام شود. همه سفارش های ثبت شده در اپ این سامانه شامل قیمت گذاری عادلانه و تضمین کیفیت خدمات هستند. باطری سازی چیست؟
شاید در نگاه اول اینطور به نظر نرسد اما در واقع باطریسازی از نظر علم بهداشت حرفه ای به عملیات تعویض و تعمیر باطری خودرو اطلاق می شود. در صورتی که خود من (نویسنده) هم در ابتدا که این اصطلاح را دیدم تصورم این بود که این به معنای ساخت و تولید باتری ماشین باید باشد.
با توجه به خطرات مختلف عملیات باطریسازی كه انواع مختلفی از عوامل زیان آور شیمیایی، فیزیکی، ارگونومیک و خطرات ایمنی را به صورت مجموعه ای بالقو ه در خویش جای داده و نیز تعداد كاركنانی كه در سطح صنایع و كارگاه های مختلف در سطح كشور به این فعالیت مشغول می باشند، ضروریست ابتدا مخاطرات این عملیات به خوبی شناسایی شود.
اهمیت این موضوع تاجایی است که در همه کشورهای توسعه یافته و یا در حال توسعه دنیا برای آن قوانین و مقرراتی به صورت خاص وضع شده و حتی در کشور عزیزمان ایران نیز به صورت بخشنامه و آئین نامه معینی تحت عنوان “الزامات ، دستورالعمل ها و رهنمودهای تخصصی مركز سلامت محیط و كار ” تدوین و ابلاغ شده است. و یک فصل کامل از این کتابچه (فصل سوم) در خصوص “باتری سازی” است. و برای آن ساز و کار مدون و منظمی، تنظیم و تعریف گردیده است.
هدف از تدوین این آئین نامه محافظت از نیروی انسانی به عنوان سرمایه های ملی، در برابر خطرات بهداشتی محیط كار از جمله آلاینده های سمی و زیان آور، اشکال مختلف عوامل فیزیکی، آسیب های مکانیکی و همچنین بیماریهای ناشی از كار در باطریسازی و فرآیندهای مرتبط با آن عنوان شده است.
دامنه شمول این دستورالعمل نیز كلیه كارگاه های كوچک كه بطور دائم یا موقتی، در کشور عملیات باطریسازی انجام می دهند را در بر می گیرد. و قانون گذار اجرای این آئین نامه توسط كارفرمایان، پیمانکاران، مدیران، سرپرستان و كارگران الزامی دانسته است.
یک باطری ماشین از دو فلز غیر هم جنس و یک محلول الکترولیت تشکیل شده است الکترولیت مورد استفاده در باطری اتومبیل، محلول آب و اسید سولفوریک و دو فلز غیر هم جنس آن سرب و پراكسیدسرب می باشد. باتری یا باطری ↓ 1. باطری دستگاهی است كه انرژی الکتریکی را در حالت شیمیایی در خود ذخیره كرده و هنگام نیاز میتوان از آن استفاده كرد به عبارت دیگر برای تامین قدرت تجهیزات مصرف كننده در موقع خاموش بودن و یا پائین بودن سرعت موتور به كار می رود. مقدار انرژی كه یک باطری خودرو می تواند در خود ذخیره كند و در موقع لزوم از آن استفاده نمود، بستگی به ظرفیت باطری ماشین دارد كه این ظرفیت بستگی به عوامل گوناگونی دارد.
|